Szkolenie Animator Rozwoju Podmiotowości. Nauczyciel umiejętności według Europejskich Standardów Edukacyjnych
- zapoznanie z ideą kształcenia podmiotowego
- zdobycie umiejętności prowadzenia zajęć metodą warsztatową;
Część I
Forma e-learningowa na platformie zdalnego nauczania AHE - trwa równolegle z zajęciami warsztatowymi. Uczestnicy mają możliwość korzystania z materiałów szkoleniowych przez cały czas trwania kursu. Materiały te obejmują również zasoby elektroniczne biblioteki Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego.
- Czas pracy na platformie obejmuje:
- wykład z Działań Twórczych
- przygotowanie projektu 6 autorskich ćwiczeń w konsultacji z trenerami - po realizacji modułu II
Część II
Dzień 1
- Moduł I – Grupa otwarcia (godz. 9.00-18.00):
- Diagnoza potencjału własnego.
- Świadomość emocji.
- Świadomość wartości.
- Komunikacja interpersonalna i społeczna (wg. M.B. Rosenberga).
Dzień 2
- Moduł II– Metodyka pracy (godz. 9.00-18.00)
- Metodyka pracy podmiotowej - struktura ćwiczenia treningowego.
- Projektowanie ćwiczeń z zakresu rozwoju podmiotowego.
- Indywidualne przeprowadzanie ćwiczeń z zakresu rozwoju podmiotowego.
Dzień 3 i 4
Moduł III – Ustawienia systemowe (2 dni: godz. 900-18.00):
Uczestnicy szkolenia będą mieli możliwość aktywnego wzięcia udziału w pracy metodą ustawień prof. Franza Rupperta. Ta część szkolenia ma doprowadzić do wzbogacenia i poprawy jakości wykonywanej pracy. Ustawienia pomagają
w odnajdywaniu i zrozumieniu własnej emocjonalnej i mentalnej sylwetki, nawiązaniu dialogu z wewnętrznym dzieckiem oraz odkrywaniu naszego potencjału. Dzięki nim uczestnik może podjąć pracę z własną sylwetką emocjonalną.
Dzień 5
- Moduł IV Metodyka pracy (godz. 9.00-18.00):
- Dynamika i proces grupowy.
- Umiejętności potrzebne w pracy trenera.
- Projektowanie warsztatu z zakresu rozwoju podmiotowego.
- Przetrenowanie zdobytych umiejętności w praktyce
- Obserwacja jednego z warsztatów o dowolnej tematyce.
- Obserwacja uczestnicząca (współprowadzenie) jednego z warsztatów o dowolnej tematyce.
Dzień 6 i 7
- Moduł IV Publiczna prezentacja prac (godz.: 9.00-18.00)
- Ewaluacja przeprowadzonych przez uczestnika ćwiczeń w trakcie odbywania stażu.
- Uczestnik:
- zna specyfikę pracy warsztatowej
- wskazuje sposoby ewaluacji warsztatu
- definiuje zjawiska grupowe, etapy procesu grupowego
- zwiększa własne kompetencje osobowościowe
- przełamuje własne granice i schematy w myśleniu i działaniu
- projektuje i przeprowadza autorskie scenariusze warsztatu
- kształtuje postawę wolności i odpowiedzialności uczniów za podejmowane przez nich działania
- zarządza potencjałem grupy
- Szkolenie obejmuje 75 godzin dydaktycznych:
- 59 godzin praktycznych zajęć w formie warsztatu;
- 16 godzin pracy w formie e-learningu na platformie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. W tym czasie realizowany jest wykład z teorii Działań Twórczych oraz projekt sześciu scenariuszy ćwiczeń z zakresu rozwoju podmiotowego
Osoba, która zorganizuje grupę 7 osób nie płaci za szkolenie!